Commissies

Er zijn momenteel 11 verschillende commissies. Elk bestuurslid is verantwoordelijk voor een paar commissies en verder zijn de commissies gevuld met Stubanleden. Op deze pagina worden alle commissies beschreven.

Voor de huidige vacatures binnen de commissies klik hier.

De PRAC

De PR- en Activiteitencommissie (kortweg: PRAC) is het visitekaartje van de club. Allereerst organiseert zij badminton gerelateerde activiteiten zoals het introductietoernooi, wat altijd aan het begin van het jaar plaatsvindt om kennis met Stuban te kunnen maken. Natuurlijk organiseert Stuban meer dan alleen badmintonactiviteiten. Altijd erg populair is onze Crazy 88, maar ook de spelletjesavond, sinterklaasavond en zeker het Stubanweekend zijn activiteiten waar veel over nagepraat wordt.

De PRAC kondigt haar activiteiten altijd aan via de e-mail, tijdens de trainingen, via de sociale media kanalen en via deze website. Voor een overzicht van hun activiteiten voor de komende tijd: zie de activiteitenkalender aan de zijkant van deze site.

Naast het organiseren van activiteiten zorgt de PRAC er ook voor dat de naamsbekendheid van Stuban wordt vergroot. De PRAC ondersteunt de PR commissaris bij het maken en versprijden van promotiemateriaal en zijn vaak ook aanwezig op de diverse evenementen zoals de introductie om Stuban binnen de Nijmeegse studetenwereld op de kaart te blijven zetten.

Met al deze activiteiten heeft de PRAC een belangrijke, maar vooral leuke taak. De commissie heeft dan ook een goede bezetting: Rivka van den Berg, Demi van Geffen, Sarah Dikker, Fleurke Veldhuis en Gina Boting.

Heb je vragen aan leden van de PRAC-Commissie of wil je graag helpen bij het organiseren van activiteiten, stuur dan een mailtje naar prac@stuban.nl.

De Technische Commissie (TC)

Het indelen van de teams is elk seizoen weer een flinke puzzel. Om licht in deze duisternis te scheppen heeft Stuban een Technische Commissie (TC) aangesteld. Deze commissie buigt zich ieder jaar over de teamindeling voor de competitie en houdt zich gedurende het jaar bezig met de trainingsindeling, communicatie & evaluatie met trainers, besteding van de in 2021 startende Wedstrijdsport Subsidie en andere technische zaken.

De TC bestaat uit vertegenwoordigers uit de verschillende trainingsgroepen. Momenteel zijn zijn dit: Fleurke Veldhuis (competitieleider en tevens voorzitter), Mark Notermans (namens de B), Vicky Seveke (namens de C&D), Michael Lie (namens de A) en Thijs Richters (namens de A). Daarnaast werkt de commissie nauw samen met de studenttrainers en hoofdtrainer Sylvain van Brummelen.

Heb je vragen of opmerkingen voor de TC? Mail dan naar tc@stuban.nl.

De JES-Redactie

JES betekent Je Eigen Stubanblad. De JES is het roemruchte clubblad van badmintonclub Stuban. Het verschijnt in principe vier keer per seizoen en bevat allerlei wetenswaardigheden over badminton en Stuban. Met dit blad blijf je natuurlijk ook de hoogte van alle roddels binnen Stuban. Verplichte lectuur dus voor elke Stubanees! Kijk hier om een indruk van de leuke verhalen uit de JES te krijgen. Op dit moment zitten Guo Xun Hu, Arjen Beunk, Merel Rijn en Lunya van Wunnik in de JES commissie.

De meest recente oplage van de JES:

Wil je je eigen JES-editie of wil je de redactie bereiken, stuur dan een mailtje naar jes@stuban.nl.

De Bata commissie

Dit jaar is Mark Dommerholt verantwoordelijk voor de Bata Commissie. Deze race bestaat uit 25 etappes variĆ«rend van 3 tot 12 km. De start is vanaf het Radboud Sportcentrum in Nijmegen om 0.00 uur (nacht van vrijdag op zaterdag). De finish is ’s middags op de campus van de Universiteit Twente in Enschede. Aansluitend barst het grootste studentenfeest van Nederland los. Meer informatie is te vinden op: www.batavierenrace.nl. Momenteel is het nog even de vraag of de editie van 2021 door gaat, maar als dat het geval is gaan we weer ons best doen een teampje samen te stellen.

Wil je de Bata commissie bereiken, stuur dan een mailtje naar bata@stuban.nl.

De Kascommissie

Zoals elke zichzelf respecterende vereniging betaamt, dient ook Stuban voor een goede financiĆ«le boekhouding te zorgen. Hiervoor stelt de Algemene Ledenvergadering (ALV) ieder jaar een kascontrole commissie samen. Deze controleert aan het eind van ieder seizoen de cash-flow stromen in het ‘grote’ kasboek en houdt winst – c.q. verliesperspectieven in de gaten. Op dit moment bestaat de kascommissie uit Maaike ter Borg, Daphne Korte,  Merel Rijn, en Annemijn van Klink.

De Websitecommissie

De Websitecommissie wordt momenteel gevormd door de commissaris PR Rivka van den Berg, Lunya van Wunnik en Jelte ‘Jelmer’ Schermer. De websitecommissie zorgt voor het onderhoud van de website en dat alle nieuwtjes over bijvoorbeeld de competitie, toernooien en foto’s zo snel mogelijk beschikbaar staan. Ook heeft de websitecommissie deze nieuwe website recent gemaakt.

Heb je vragen of opmerkingen over de website, stuur dan een mailtje naar de Commissaris PR: pr@stuban.nl

De NUIK commissie

Het Nijmeegse Universitair Invitatie Kampioenschap (NUIK) vindt aan het einde van elk seizoen plaats en is een gezelligheidstoernooi, waar Stubanezen samen met vrienden en familie om de kampioenschap gaan strijden. Het toernooi duurt een middag en eindigt meestal met een gezamelijk dinner. Op het moment is het nog niet duidelijk of dit toernooi doorgaat, daarom zitten er momenteel nog geen leden in deze commissie. Zodra het doorgaat zal Secretaris Britt Tackenberg verantwoordelijk zijn voor deze commissie.

De NUIK commissie kun je bereiken door te mailen naar nuik@stuban.nl.

De Toernooicommissie

Ieder jaar, vroeg in het toernooiseizoen, wordt het jaarlijkse Open Stubantoernooi georganiseerd. Daarvoor wordt een toernooicommissie benodigd, die alle zaken rondom het Stubantoernooi regelt. De toernooicommissie voor het Stubantoernooi 2021 bestaat tot nu toe uit Mark Dommerholt, Annemijn van Klink, Aldo Gunsing, Ruben Christianen, en Noƫl de Kler.

Wil je meehelpen of de toernooicommissie bereiken kan dat via toernooi@stuban.nl.

De Kledingcommissie

De kledingcommissie is verantwoordelijk voor de clubkleding. Dit houdt in ontwerp, inventarisatie naar de leden toe, bestelling en afronding. Competitieleider Fleurke Veldhuis, Sjoerd Hemels en Mark Notermans nemen deze taak op zich. 

Heb je interesse in de clubkleding, stuur dan een mailtje naar kleding@stuban.nl.

De Lustrumcommissie

In september 2021 wordt Stuban 55 jaar. Dit is reden voor een feestje en daarom wordt deze commissie eens in de 5 jaar tot leven geroepen. De lustrum commissie is verantwoordelijk voor het organiseren van extra feestelijke activiteiten en het maken van extra promotiemateriaal gerelateerd aan de verjaardag van Stuban. Dit jaar bestaat de commissie uit Secretaris Britt Tackenberg, Charlotte Niessen, Demi van Geffen, Gitte Mostert, Hanneke van Weert en Rivka van den Berg.

De lustrumcommissie kun je bereiken door een mailtje te sturen naar lustrum@stuban.nl.

De Trainingskampcommissie

Ook volgend jaar vindt weer een trainingskamp plaats, begin september 2021. Fleurke Veldhuis (competitieleider) is verantwoordelijk voor de commissie. De bedoeling is om ieder jaar voordat de competitie begint dit kamp te organiseren om zo de spelers voor het nieuwe seizoen klaar te stomen. Tijdens dit weekend willen we een weekend lang op hoog niveau trainen, zodat onze teams beter op elkaar zijn ingespeeld. Daarnaast kan iedereen zo ook hun teamgenoten en andere teams beter leren kennen!

Heb je interesse in de trainingskampcommissie? Stuur dan een mailtje naar competitieleider@stuban.nl of naar trainingskamp@stuban.nl.